Ο θρήνος της μάνας

 -Περήφανέ μου αϊτέ
και αϊτομορφονιά μου
μοίρα κακιά σας ζήλεψε
κι είν' άδεια η αγκαλιά μου.

Κλαίνε στους κάμπους τα πουλιά
κι οι πέρδικες στα χιόνια
πάνω στις ράχες στα βουνά
κλαίνε και τ' αηδόνια.

Τα δάκρυά μου γοερά
του Πηνειού ποτάμι
κι ο πόνος που χω στην καρδιά,
αβάσταχτος, δε γειάνει.

-Ανάθεμά σας βρε σκυλιά,
χτικιά καταραμένα,
με χέρια αργυρώνητα
και αιματοβαμμένα.

-Σας κλέψανε τα όνειρα,
τη νιότη, την ελπίδα,
στον ουρανό γινήκατε
της Νέμεσης αχτίδα..

Τέτοιο κακό να μην εβρεί
ούτε σ' εχτρού το σπίτι,
να θάβ' η μάνα το παιδί
σα να τανε σπουργίτι.

-Πώς να σ' αντέξω βρε ντουνιά
με σπλάχνα αποθαμένα,
δεν την εθέλω τη ζωή,
γη, πάρε με κι εμένα!

                                                                                                                                  Χρήστος Κωστελίδης